Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Παιδιά και ζώα: Να εκπαιδεύσουμε πρώτα τους εκπαιδευτικους που εκπαιδεύουν τα παιδιά.


Για να κατορθώσουμε στο μέλλον να έχουμε υπευθυνους φιλόζωους πολίτες με περιβαλλοντικές ευαισθησίες δεν αρκουν οι νόμοι αλλά ...μάλλον ουτε και η εκπαιδευση. Πρέπει να εκπαιδεύσουμε πρώτα τους εκπαιδευτικους και μετά τα παιδιά.

Πως μπορουμε να εκπαιδεύσουμε τα παιδιά να αγαπούν και να σέβονται τα ζώα οταν οι ίδιοι οι δασκαλοι και μαλιστα «καλών» σχολείων οπως το Τοσιτσειο Αρσάκειο αποτρέπουν τα παιδιά να πλησιάσουν ενα δεσποζόμενο σκυλί  σα να ειναι κάτι βρώμικο και επικίνδυνο?

Η Δ’Ταξη του Γ’ Δημοτικου Τοσίτσειου Αρσάκειου Εκάλης επισκεφθηκε την Τρίτη 24 Ιανουαρίου το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Στην έξοδό τους απο το Μουσείο ορισμένοι μαθητές θελησαν να πλησιάσουν ενα σκυλάκι ήρεμο,καθαρό και δεσποζόμενο που εκανε τη βόλτα του με το αφεντικό του. Μια απο τις δασκάλες συνοδούς παρενέβη άμεσα και τα απέτρεψε φωνάζοντάς τους  «Ελάτε !!...Παμε!!..πάμε!  μην πάθουμε τίποτα»(!)
Κι αυτό ειναι το λιγοτερο που εχουμε δει και ακουσει σ αυτόν το χώρο. Δεν ειναι λιγες οι φορές που σε παρόμοιες επισκέψεις στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο οι δάσκαλοι επιδοκιμάζουν ή αδιαφορούν οταν κάποιοι μαθητές κλωτσάνε ή πετάνε πέτρες σε σκυλιά και γάτες.
αγαλμα σκύλου στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας

Δεν εφαρμόστηκε ποτέ ο η νομοθεσία που προβλέπει προγράμματα στα σχολεία για την ανάπτυξη τη ζωοφιλίας σε μαθητές.Ομως ακόμη κι αν γινουν τα προγράμματα...Αρκουν τα σεμινάρια, οι προβολές και οι ομιλίες στα παιδιά οταν οι ιδιοι οι δασκαλοι στην πράξη ουσιαστικά δεν ασπάζονται, δεν κατανοούν και δεν πιστεύουν αυτά που τους διδάσκουν?
Σεμινάρια λοιπον πρώτα στους εκπαιδευτικούς και μετά στα παιδιά.


φωτογραφία αγαλματος σκύλου απο

1 σχόλιο:

  1. Μα όλη μας η δυστυχία προέρχεται από το κακό παράδειγμα που δίνουμε στα παιδιά. Κλωτσάμε το σκυλί εμείς, το ίδιο θα κάνει και το παιδί. Πετάμε τα σκουπίδια στο δρόμο, γιατί να κάνει αλλιώς το παιδί; Κι όταν το συμβουλεύουμε να βρει "θέση" στο δημόσιο τι θέλεις να κάνει το παιδί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή